reklama

Krásy jesene alebo svinský čas na svine

Keby sa ma niekto dnes opýtal, ktoré ročné obdobie je pre mňa najkrajšie, bez zaváhania odpoviem - "Jeseň". Jeseň s jej melanchóliou, nádhernými farbami, vášnivou jeleňou rujou, padajúcimi listami, prvými mrazíkmi aj prvým snehom.Rovnako reagujem na podobnú otázku na jar, v lete aj v zime. Ani sám neviem prečo to tak je. Možno to bude tým, že mám krátku pamäť a najviac sa mi páči to, čo je práve v kurze.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (68)

No kým ročné obdobia sa striedajú pomerne spoľahlivo, s počasím to už také jednoduché nie je. A tak aj včerajší plánovaný výlet do Kamenistej doliny v Západných Tatrách zo začiatku vyzeral veľmi neisto. Jemné kvapôčky dažďa a hustá hmla neveštili príliš priaznivé jesenné počasie na horách.
Po krátkom "schôdzovaní" sme to zhodnotili takto: "Svinské počasie na svine", zahlásila položartom manželka. Zuzke sa vždy viac páčilo takéto počasie ako plechová obloha nad hlavou.
Vedel som ako to myslí, ale pobavila ma už samotná predstava, keďže v Kamenistej doline som ešte v živote žiadnu divú sviňu, ba ani len jej stopu, nevidel.
Ja som sa zase pred ňou blysol hláškou, že hore bude krásny slnečný deň. Obe naše vyhlásenia pôsobili s ohľadom na meteorologické predpovede, hustnúcu hmlu a jemné mrholenie prinajmenšom dosť odvážne. Na prvej zastávke, odkiaľ je za iných okolností nádherný výhľad na hrebeň Grešovo a Veľkú Kamenistú, sme si plánovali trochu oddýchnuť a posilniť sa.
No len čo sme si sadli, začuli sme v hustej hmle z necelých desiatich metrov zvláštne zvuky. Najprv sme tipovali na nejakého preletujúceho vtáčika v kosodrevine, no už po chvíli sme vedeli že je to niečo oveľa väčšie. K záhadnému fučaniu, aké som počul zatiaľ iba u medveďov, sa z pravej strany pridalo akési kvílenie až kvikot, napadlo ma že podobné zvuky vydávajú hrajúce sa medvieďatá. Kvikot sa zintenzívňoval a o chvíľu už bol všade okolo ... V hmle sa objavili - diviaky! Neviem koľko ich bolo, občas sa vynorili z hmly alebo sa len dali tušiť podľa hlasných zvukov a chvejúceho sa malinčia.
Rovnako záhadne ako sa pri nás objavili sa aj stratili v nepreniknuteľnej hmle ...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
diviaky v hmle
diviaky v hmle 



Adrenalín opadol, manželka viedla na body 1:0 a ja som si vďaka tomuto nevšednému stretnutiu s čriedou diviakov vybral z batoha fotoaparát.

Obrázok blogu



Zahalení hustou hmlou pokračujeme ďalej. Zuzka pozná chodník dôverne, išla ním už aspoň stokrát.

Obrázok blogu



Taká hmla má aj veľa výhod. Veci, na ktoré by človek inak nemal čas, alebo by si ich ani nevšimol, sa chtiac nechtiac stávajú objektom vášho záujmu ..

Obrázok blogu



Čerstvé vlčie stopy na chodníku. Možno ich sem pritiahla prítomnosť diviakov, ktoré sú ich obľúbenou potravou.

Obrázok blogu



Mňam :-)

Obrázok blogu

Kvapôčky vody na pavučine

Obrázok blogu



To čo dokážu s malinovými listami urobiť prvé jesenné mrazíky, by nedokázal ani ten najlepší maliar

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu



Orosený konárik kosodreviny

Obrázok blogu



V kvapkách rosy musíte "čítať" naopak

Obrázok blogu



Obrázok blogu



Obrázok blogu



Vyzrážaná voda na tráve pripomína honosný krištáľový luster

Obrázok blogu



No a konečne, pár desiatok metrov pod Pyšným sedlom, sa hmla rozplýva a ukazuje sa slnko. Vyrovnané :-)))
 

Obrázok blogu



Obrázok blogu



Obrázok blogu
Karol Kaliský

Karol Kaliský

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  0x

lesník, filmár a fotograf prírody (viac na www.arollafilm.com a www.WILDlife.sk) Zoznam autorových rubrík:  PRÍRODAFOTOGRAFIENEZARADENÉ

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu